انتخاب برگه

تولید کارت پی وی سی

امروزه تولید کارت پی وی سی  که از جنس پلاستیک  و از دسته محصولات پتروشیمی است بسیار رایج شده است . یکی از دلایل مهم رواج تولید کارت پی وی سی و استفاده روز افزون این کارتها ارزان بودن ، مقاومت و دوام بسیارعالی کارتهای pvc   و امکان مجهز شدن به  تراشه ها و حافظه های بسیار کوچک با قرار دادن در بین لایه های کارتهای پی وی سی است که باعث میشود در بسیاری از زمینه ها بتوان از این کارتها استفاده کرد .

 

مراحل تولید کارت پی وی سی

کارتهای پی وی سی از پلی‌وینیل کلراید که نوعی پلاستیک است ساخته میشوند . برای تولید کارت پی وی سی باید به موارد زیادی توجه کرد . به عنوان مثال با توجه به اینکه چه کاربرد و استفاده ای در نهایت از کارت پی وی سی  خواهد شد باید دوام ، ویژگی های امنیتی و تعداد لایه های کارت پی وی سی را در نظر گرفت .

از آنجا که در زمان تولید کارت پی وی سی میتوان از 1 لایه تا 6 لایه برای کارت در نظر گرفت ، باید با توجه به کاربرد آن تعداد لایه ها را انتخا ب کرد . مثلا برای چاپ کارت تخفیف ساده ، یا چاپ کارت ویزیت pvc یک لایه کافی است .

اما برای چاپ کارت هوشمند و چاپ کارت مغناطیسی مانند کارت بانکی و اعتباری 3 یا 4 لایه در نظر گرفته میشود  و

و برای چاپ کارت مایفر و چاپ کارت RFID از 5 الی 6 لایه استفاده میشود .

برای تولید کارتهای پی وی سی از دستگاه های چاپ کارت پی وی سی استفاده میشود که لایه های مختلف کارت پی وی سی را در دمای مشخصی و تحت فرایند خاصی با فشار به یکدیگر میچسباند تا در نهایت کارت پی وی سی به شکلی تبدیل میشود که ما مشاهده و استفاده میکنیم .

 

مراحل تولید کارت پی وی سی

 

 

ضخامت و سایز کارتهای پی وی سی تولید شده

معمولا کارتهای پی وی سی در ابعاد استاندارد CR-80 تولید میشوند و متداول ترین ضخامت برای کارتهای پی وی سی 300 میکرون ، 500 میکرون و 760 میکرون است.

کارتهای پی وی سی بعد از تولید به صورت کارت خام pvc در بسته بندی های آماده و به صورت برش خورده عرضه میشوند.

از این کارتها میتوان برای  چاپ دیجیتال و چاپ افست کارت PVC استفاده کرد.

 

 

انواع کارتهای پی وی سی تولید شده

از نظر ویژگی های ظاهری تولید کارت پی وی سی در رنگهای مختلف طلایی ، نقره ای ، سفید ساده ، مشکی ، آبی ، قرمز ، سبز ، شفاف ، براق و… و در ضخامت های  300 میکرون ، 500 میکرون و 760 میکرون با بهترین کیفیت انجام میشود و به صورت بسته بندی شده عرضه میگردد.

 

 تولید کارت پی وی سی

 

و از نظر ساختار داخلی تولید کارت پی وی سی میتواند به چند دسته تقسیم شود : کارتهای پی وی سی ساده ، کارتهای مغناطیسی (Magnetic cards) و کارتهای هوشمند (Smart Cards)

 

در کارتهای مغناطیسی نوار مگنتی وجود دارد که در دو مدل Hi-Co و Lo-Co قابل ارائه می‌باشد و کارت مغناطیسی با نوار   Hi-Co  کیفیت بالاتری نسبت به کارت مغناطیسی Lo-Co دارد.

 

در کارتهای هوشمند که به عنوان کارتهای چیپ دارهم شناخته می‌شود مدار الکترونیکی وجود دارد .

کارت‌های هوشمند از نظر شکل و اندازه شبیه به کارتهای اعتباری معمولی هستند و در دونوع تماسی و غیر تماسی ارائه میشوند.

از کارتهای هوشمند می‌توان به عنوان  کارت اعتباری و کارت بانکی و یا در سیستم‌های تشخیص هویت استفاده کرد.

 

 

کاربردهای تولید کارت پی وی سی و زمینه های استفاده از آن

کارت پی وی سی به دلیل مقاوت و دوام زیاد و امکان مجهز شدن به حافظه های بسیار کوچک و ظریف قابلیت ها و کاربردهای زیادی دارند.

در دنیای امروز استفاده از کارت پی وی سی بخش مهمی از زندگی روزانه افراد را تشکیل میدهد و در اکثر جوامع برای چاپ کارت اعتباری ،چاپ کارت مشتریان vip ، چاپ کارت مترو ، چاپ کارت کنترل تردد و کارت حضور و غیاب ، چاپ کارت خبرنگاری ، چاپ کارت دانشجویی و… از کارتهای پی وی سی استفاده میشود .

 

امروزه بانک ها و موسسات مالی برای چاپ کارت های اعتباری خود از کارت هایی با جنس  PVC استفاده می کنند. شرکت های حمل و نقل مانند BRT و مترو کارت های اعتباری خود را از پی وی سی تهیه می‌کنند.

شرکت ها و موسسات برای تشخیص هویت کارمندان و کنترل ورود و خروج آنها از از کارتهای پرسنلی و شناسایی پی وی سی و کارت کنترل تردد پی وی سی  استفاده می کنند.

بنابراین با توجه به کاربرد زیاد این کارتها و تقاضای رو به رشدی که این کارتها دارند تولید کارت پی وی سی با کیفیت و قیمت مناسب ضرورت زیادی دارد.

 

 

خدمات شرکت coico در زمینه تولید کارت پی وی سی

شركت coico با هدف توليد و فروش کارت پی وی سی  برای چاپ انواع کارت پی وی سی مانند چاپ کارت پرسنلی و شناسایی ، چاپ کارت هدیه و بانکی و کارت گارانتی و عضویت و تخفیف و… و همچنین در زمينه چاپ کارتهای لمينيت شده هوشمند و مغناطیسی  فعالیت میکند .

شرکت coico علاوه بر اینکه مجهز به مدرن ترین ماشین آلات و دستگاه های مخصوص چاپ کارت پی وی سی است ، در زمینه فروش و ارائه بهترین چاپگرهای کارت پی وی سی به شرکتها ، موسسات و بانکها و کلیه مشاغلی که نیاز به چاپ اختصاصی کارتهای پی وی سی فعالیت میکند .

در واحد چاپ کارت شرکت coico انواع کارت ساده پی وی سی  ، کارت مغناطیسی (مگنت) و کارتهای هوشمند پی وی سی به وسیله ماشین آلات پیشرفته با کیفیت و سرعت بالا و طبق استانداردهای روز دنیا تولید و چاپ میشوند.

 

 

تماس