انتخاب برگه

تاثیر چاپ کارت تخفیف در افزایش میزان فروش

چاپ کارت تخفیف یکی از روش هایی است که اخیرا جهت حفظ مشتری و افزایش میزان فروش در اغلب مشاغل مورد استفاده قرار گرفته است. در واقع صاحبان کسب و کارها با تهیه کارت تخفیف و اعطای آن به مشتریان خود علاوه بر وفادار سازی مشتریان، میزان فروش خود را نیز افزایش می دهند. طی این مقاله قصد داریم تاثیر چاپ کارت تخفیف در افزایش فروش را بیان نماییم.

معرفی کارت تخفیف

کارت تخفیف به کارتی می گویند که صاحبان مشاغل در ازای خرید بیشتر آن را به مشتریان ثابت خود اعطا می کنند تا با استفاده از آن از تخفیفاتی که در نظر گرفته شده است بهره مند گردند. کارت های تخفیف در انواع گوناگونی وجود دارند و در موارد مختلفی به مشتریان ارائه می گردد.

نحوه استفاده از کارت تخفیف

نحوه استفاده از این کارت ها به شرح ذیل می باشد :

در صورتی که شخصی بعنوان یک مشتری چندین بار از یک مجموعه خرید می کند. جهت جلب نظر مشتری و تشویق وی به مراجعه و خرید مجدد امتیازاتی را برای وی جهت ارائه ی تخفیف روی محصولات و خدمات، در نظر می گیرند. این امتیازات می تواند در قالب کارت های تخفیف باشد که مشتری با مراجعه ی مجدد به مجموعه و با ارائه ی آن می تواند از تخفیفات بهره مند گردد.

دلایل استفاده از کارت تخفیف

صاحبان مشاغل می توانند به دلایل گوناگونی از کارتهای تخفیف استفاده کنند. هر یک از آنها متناسب با حجم فروش خود، برای استفاده از این کارت ها دلایل مختلفی دارند. اما به صورت کلی چاپ کارت تخفیف می تواند به منظور افزایش فروش، حفظ مشتریان ثابت و جذب مشتریان بالقوه انجام گیرد. در ادامه هر یک از این دلایل را بصورت مجزا مورد بررسی قرار می دهیم.

  1. افزایش فروش

یکی از مهمترین دلایل چاپ کارت تخفیف، افزایش میزان فروش است. صاحبان مشاغل می توانند به دلایل مختلفی به مشتریان خود کارت های تخفیف را ارائه نمایند تا با استفاده از آن ها از تخفیفاتی که در نظر گرفته شده است استفاده نمایند. لازم به ذکر است استفاده از این کارت ها فقط از فروشگاهی که کارت را ارائه نموده است مجاز می باشد. با این تفاسیر بازگشت مجدد مشتری به مجموعه می تواند میزان فروش را افزایش دهد.

  1. حفظ مشتریان فعلی

متخصصان بازاریابی بر این باورند که هزینه ی جذب یک مشتری جدید از حفظ مشتریان فعلی بیشتر است. بنابراین بهتر است از روش هایی استفاده کنیم که مشتریان خود را حفظ کنیم و آنان را به راحتی از دست ندهیم. چاپ کارت تخفیف و ارائه ی آن به مشتریان فعلی نیز هزینه ای کمتر از جذب مشتریان جدید دارد، بنابراین استفاده از آنها برای حفظ مشتریان و جلوگیری از رفتن آنها به سمت رقبا توصیه می شود.

  1. جذب مشتریان بالقوه

صاحبان مشاغل می توانند با چاپ کارت تخفیف و ارائه ی آن به مشتریان خود به گونه ای بازاریابی کنند و به جذب مشتریان بالقوه بپردازند. در واقع اگر فردی کالایی که از شما خریداری نموده و کارت تخفیفی که دریافت کرده است به دوستان و آشنایان خود معرفی نماید، به گونه ای برای شما بازاریابی نموده است. اگر این چرخه ادامه پیدا کند علاوه بر اینکه تعداد مشتریان شما بیشتر می شود می تواند منجر به افزایش فروش شما نیز گردد.

انواع کارت تخفیف

  • کارت فروشگاهی
  • کارت خدماتی
  • کارت دانشجویی
  • کارت دانش آموزی
  • کارت استخر
  • کارت باشگاه ورزشی
  • کارت رستوران
  • کارت مناسبتی

نتیجه گیری

چاپ کارت تخفیف در افزایش میزان فروش نقش قابل توجهی دارد. استفاده از این کارت ها همچنین می‌ تواند منجر به افزایش بازدهی و نرخ بازگشت سرمایه مجموعه گردد. هر کارتی را می توان بر اساس نوع کسب و کار مورد استفاده قرار داد. میزان تخفیف تعیین شده در هر کارت نیز به استراتژی تبلیغاتی و بازاریابی مجموعه بستگی دارد.

تماس