انتخاب برگه

دلایل استفاده از کارت هدیه

کارت هدیه نوعی کارت است که امروزه جایگزین هدایایی شده است که افراد به یکدیگر می دهند. این کارت ها از جنس پی وی سی تولید می شوند و به صورت نقدی و بی نام با مبالغ مشخصی صادر می شوند. صاحبان این کارت ها می توانند به دفعات دلخواه و به میزانی که کارت دارد اقدام به خرید نمایند. خرید کالا یا خدمات با استفاده از کارتهای هدیه از طریق دستگاه های کارتخوانی که در فروشگاه ها و مراکز تجاری و اداری نصب شده اند ممکن می باشد. همچنین در صورت نیاز به وجه نقد می توان به پایانه های خودپرداز مراجعه نمود و از کارت خود وجه نقد برداشت کرد.

کارت هدیه pvc

از رایج ترین ایامی که از کارتهای هدیه بیشتر استفاده می شود، می توان به تعطیلات فصلی اشاره نمود. اغلب مشتریان در این فصول به مغازه ‌ها، رستوران ‌ها و وب ‌سایت‌ ها مراجعه می نمایند و برای خانواده و دوستان خود خرید می کنند. همچنین امروزه اغلب افراد از این نوع کارت ‌ها برای هدیه دادن در مواردی از قبیل جشن تولد، تشکر و قدردانی از دیگران و یا برای عرض تبریک استفاده می نمایند. در سال‌ های اخیر نیز وجود بحران اقتصادی بیشتر خانواده ‌ها را راغب نموده که از روش های مختلفی جهت مدیریت هزینه‌ هایشان استفاده نمایند. یکی از این روش ها به کار بردن کارتهای هدیه به جای هدایای جنسی می باشد که بسیار رایج شده است. لازم به ذکر است که این سیاست در اغلب کشورهای جهان رایج شده است. بنابراین الزامیست که شرکت ها و بانکهای صادر کننده این کارتها انگیزه ی خریداران جدید را شناسایی نموده و مشتریان قدیمی خود را حفظ نمایند.

مزایای کارت هدیه

خریداری کارتهای هدیه بسیار آسان بوده و استفاده از آن ها برای تجار بسیار مفید می باشد. زیرا به موجب استفاده از آنها استقبال مردم از وب ‌سایت‌ها جهت خرید محصولات و استفاده از خدمات بیشتر می گردد. همچنین باعث حضور فیزیکی آنان در فروشگاه ها و آشنایی و تعامل با انواع برند ها می گردد. لازم به ذکر است تصوری که عموم مردم به کارت هدیه دارند نسبت به دیگر کارت ‌ها متفاوت می باشد و رفتار مصرف کنندگان آنها نیز با یکدیگر متفاوت است. در ادامه ویژگی ‌ها و فرصت‌ های مرتبط با انواع خریداران کارتهای هدیه بیان شده است.

مصرف کنندگان کارت هدیه

خریداران این نوع کارتها می توانند برای اهداف خاصی این نوع کارت ها را تهیه نمایند. همچنین فروشندگان و بازاریابان می توانند با بررسی و ارزیابی آنها جهت فروش بیشتر این کارتها برنامه ‌ریزی نمایند. در ذیل برخی از آن ها و اهدافشان را به اختصار بیان نمودیم.

  •  خریداران حسابگر : چنین افرادی معتقد هستند که کارت هدیه به آنها کمک می نماید که مخارج خود را کنترل نمایند.
  • خریداران راحت ‌طلب : این دسته از مصرف‌کنندگان بسیار پر مشغله هستند و بر این باورند که این کارت، خرید را آسان می نماید و از اتلاف زمان جلوگیری می نماید.
  • مشتاقان کارت : این گروه از مصرف کنندگان علاقه مند به هدیه دادن و هدیه گرفتن می باشند و ترجیح می دهند برای این کار از کارتهای هدیه استفاده نمایند.
  • همسران مفید : این گروه مربوط به مردان سالخورده ای می باشد که نسبت به خرید یا دریافت کارت نظر خاصی ندارند.
  • آخرین امید : این دسته از افراد کارتهای هدیه را بی ارزش می دانند و تمایلی به خرید آنها ندارند.

چاپ کارت هدیه

تماس